Verantwoorde Tussendoortjes en Knabbels

Verantwoorde tussendoortjes

Dango 🙂

 

hanami dango1

Oppo roomijs

oppo

Als dessert of voor ’s avonds bij de televisie. Niet goedkoop, maar dit roomijs is erg laag in calorieën.

Vanille: 37 calorieën per bolletje

Gezouten Karamel: 38 calorieën per bolletje

Chocolade en Hazelnoot: 43 calorieën per bolletje

Snack a Jacks

snack a jack

Snack a Jacks bestaat in twee varianten: zoet en hartig. Zin in een koek? Neem een Snack a Jacks met chocolade of karamel. Ja, hier zit suiker in. Maar als je kijkt naar het aantal calorieën, dat is dat twee tot drie keer minder dan pakweg een softwafel met chocolade. Zin in chips? Ga voor een Snack a Jacks met paprika/barbecue of kaas. Veel minder vet en calorieën dan chips. Open er gerust een bokaaltje salsa bij (de pikante versie, dan verbrand je calorieën doordat je lichaam opwarmt), of maak je salsa zelf. Minder schuldgevoel, want je weet wat er in zit.

Apple Crisps

appel crisp

Slechts 55 calorieën per zakje. Vind je bij de natuurvoeding. Bestaat ook in de variant ananas en rode biet.

Mini rijstwafels met appel en kaneel

rijstwafeltjes appel

Vind je bij de babyvoeding. Want, waarom niet?

Rauwe groenten

Kerstomaatjes, reepjes wortel, komkommer, selder, bloemkool- of broccoliroosjes. Eet ze met of zonder dip van magere yoghurt, look, bieslook, peper en zout.

Groentensoep, zonder toevoeging van room, vlees, kaas, pasta… Al dan niet gemixt, zeker niet gezeefd, want dan blijven al de vezels achter in de zeef.

Mini Babybel

babybel

Deze mag je gerust even over datum laten gaan. Het komt de smaak alleen maar ten goede.

Nakd repen of nibbles

nakd

Deze zijn gemaakt op basis van dadels, noten en natuurlijke aroma’s. Door de noten geven ze lang een verzadigd gevoel.

Een handjevol ongezouten noten

Lekker in combinatie met rozijntjes.

Crispy nori van Saitaku

saitaku

Zeewier zit vol jodium, hetgeen je metabolisme bevordert.

Een klein kommetje licht gezoete of gezouten popcorn

proper corn

Popcorn bevat minder vet en calorieën en meer vezels dan chips. Vermijd wel de variant met een dikke suikerlaag. Proper Corn is goed, op voorwaarde natuurlijk dat je niet heel de zak in één keer naar binnen speelt. Bestaat in de smaken Sweet & Salty, Lightly Sea Salted, Smooth Peanut & Almond en Sweet Coconut & Vanilla.

Fruit, met mate, wegens de natuurlijke suikers. Let vooral op met gedroogd fruit. Dit lijkt gezond, maar kan tot 80 % suiker bevatten. Omdat het kleiner is dan fruit in zijn normale vorm, eet je er onbewust ook meer van.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *